onsdag, februar 06, 2008

Gozo!

På fredag var første dag på skolen med masse info. På slutten av denne dagen fikk vi vite at det skulle være tur til Gozo i helga for å feire karnevalet. Dette var rundt 13.00 og bussen til Gozo gikk ca 15.00. Kikki og jeg meldte oss på for så å løpe hjem, dusje, pakke og spise i en fart for å rekke tilbake til skolen til vi skulle dra. Vi kom oss avgårde ca 30 min etter skjema, og ettersom det var flere enn bare oss som skulle på ferigen fra Malta til Gozo så ble forskinkelsen stadig større. Slik varte det hele helga, middagene var ca to timer senere enn de skulle være, vi kom aldri avgårde på tide, så det ble mye venting. Litt kjedelig egentlig. Men utenom venting og at vi frøs mye om kveldene og netttene så var det en veldig fin helg. Det var ca 30 internationale studenter og 20 maltesiske studenter som var med. De maltesiske holdt seg mest for seg selv, men vi ble godt kjent med en god del av de internationale studentene. De fleste fra Italia, men også fra Sverige, Holland, Tyskland, Polen, Canada og USA.
På fredag kveld ble vi kjørt med buss til et utested som vi var hele kvleden. Det var bare for oss som var med på turen. Lyd-anlegget og musikken var grusomt, men ellers var det koselig.
På lørdag slappa vi av ute i sola fra til 12, før turen gikk ut til havet, nærmere bestemt: The Azure Window. Her fikk de som ville prøve å dykke, noe som selvfølgelig var inkudert meg ;o) Vi fikk på oss fullt dykkerutstyr og gikk to og to i vannet med en instrutør. Vesten med oksygen var så tung at jeg holdt på å dette overende når jeg fikk den på. Der vi dykka var det egentlig ikke så mye å se, ganske uklart vann, men jeg fikk i alle fall en følelse av hvordan det er å dykke. Ganske gøy, men tror ikke jeg kommer til å betale 2500kr for å ta dykkersertifikatet. Kan like godt snorkle.
Lørdag kveld var det karneval på programmet. Vi reiste til Nadur, der er det fult av folk, gamle, unge, men mest ungdommer, som er utkledd og fester hele natten. Karnevalet i Nadur er kjent for å være preget av spontanitet og litt spooky. Vil man ha parader og oppvisninger drar man inn til Valetta. Det var i alle fall veldig gøy, masse å se på, men sykt mye folk.
Kjenner noen igjen ho med den brune veska????
Søndag reiste vi tilbake til Msida i Malta, hvor universitetet er. Det var deilig å komme tilbake etter en gøy og sosial helg. Var glad vi ble med ellers hadde det vært vanskelig å bli kjent med så mange. Er koselig å komme første dag på skolen og allerede kjenne flere som en kan snakke med. Ble bl.a. kjent med ei italiensk jente som snakker norsk. Når Kikki og jeg sa vi var fra Norge begynte ho å snakke i vei på norsk. Vi ble helt paffe, er ikke hver dag du møter en italiener som faktisk an flytende norsk.

1 kommentar:

Anne sa...

hehe kjekkt me saanne ting...

aa ja d e kult aa treffa naagen du absolutt kje trudde sko snakka norsk saa plutselig begynna aa jabba i vei..:P JB aa eg traff en fraa peru som begynnte aa jabba, bur i oslo naa..