torsdag, februar 07, 2008

Skolen i Malta

Nå har jeg snart gått en uke på skolen her i Malta. Uka begynte med en forvirret liten jente som ikke visste helt hvor ho skulle finne forelesningen eller hvilke fag ho skulle ta. Heldigvis faller alt på plass til slutt, om man bare er litt tålmodig. Er nesten i boks med å finne ut av timaplanen, og det satser jeg på blir ordnet i morgen. Har vært på en forelesning hver dag, og det har vært veldig interessant.
Forelesningene er ganske annerledes enn i Norge. Det er f.eks. ikke lov å spise eller drikke i timene, de har ikke pulter men stoler med "pult-lene" på. (disse er for høyrehendte og lite behagelig å sitte flere timer på når man er venstrehendt) :o( De eneste som får gå inn og ut av forelesningene som de vil er kattene... En annen, veldig positiv, ting er at de fleste forelesningene er ferdige før påske, med andre ord har jeg veldig lite skole i Mai og Juni, og kan heller bruke tiden på å reise og å ligge på stranda ;o) Men blir nok litt jobbing også. Ifølge læreren vi hadde i går skal man jobbe 25 timer per poeng. Jeg må ta 30 poeng her nede, noe som tilsvarer 750 timer med skolearbeid....

Jeg har forresten endelig fått til no system på det her med bilder. Lager album på Canon Gateway, og sender URL adressen på mail. Har ikke så mange mail-adresser, så skulle du ikke ha sett bildene så er de her.

Ingen kommentarer: